
בחלק זה של פרק החשיבה הכמותית פתרון השאלה אינו בהכרך פתרון הבעיה המוצגת ולכן אחד הדברים אשר על הנבחן ללמוד לקראת סוג שאלות זה הוא כיצד לא לפתור שאלה עד סופה. המיקוד בשאלות השוואה כמותית הוא על הבנת תהליכים וחשיבה מתמטית ולאו דווקא שליטה בטכניקות פתרון. במקרה זה, הצבעה על הביטוי הגדול יותר מספקת את כותבי הבחינה הפסיכומטרית בבואם לבחון הבנה מתמטית. פתירת שאלה עד סופה פעמים רבות תהיה בזבוז זמן משווע. הבנה היא מילת המפתח בעזרתה ניתן להתמודד בהצלחה עם חלק זה של הבחינה ולקבל ציון פסיכומטרי גבוה.
לסיכום, בפרק החשיבה הכמותית של מבחן פסיכומטרי קיימים שלוש סוגי שאלות – שאלות ובעיות כלליות בהן הנבחן פותר שאלות ובעיות מתמטיות באופן ישיר; שאלות הסקה מתרשים בהן על הנבחן לענות על שאלות תוך כדי שימוש בגרף, טבלה או אמצעי גרפי אחר בו משולבים נתונים; ושאלות השוואה כמותית, בהן על הנבחן למצוא את הביטוי הגדול מבין שניים, תוך כדי העזרות בנתונים שונים. נבחנים רבים חוששים מפרק החשיבה הכמותית מאחר ולא עסקו במתמתיקה מזה שנים או כתוצאה מחוויות שליליות עם התחום בתיכון, אולם הכוונה והדרכה אישית של מורה פרטי פסיכומטרי מנוסה תעזור לכל נבחן להתמודד עם פרק זה בהצלחה ולקבל ציון פסיכומטרי גבוה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה