יום שלישי, 12 במאי 2009

מבחן פסיכומטרי – חשיבה כמותית – הסקה מתרשים

סוג השאלות השני בפרק החשיבה הכמותית בבחינה הפסיכומטרית הוא הסקה מתרשים. בחלק זה של פרק החשיבה הכמותית נתון בפני הנבחן גרף, שרטוט, טבלה או אמצעי גרפי אחר בו משולבים נתונים שונים, ועליהם ישאל הנבחן 4-5 שאלות. נבחן תרשים לדוגמא: בטבלה נתונים ציונים פסיכומטרי של שישה תלמידים, זמן ההתכוננות לקראת הבחינה בימים והתגובה של אמא לציון (1 – תגובה שלילית 10 – תגובה חיובית).



ניתן לצפות שלאחר טבלה שכזו יופיעו שאלות כגון:
- מה עשויים להיות הערכים הנעלמים (X, Y, Z)?
- מהו היחס בין ציון הפסיכומטרי לזמן ההתכוננות לבחינה? ובין ציון הפסיכומטרי לתגובתה של אמא?
- מהו ממוצע הציונים/ימי ההתכוננות/התגובה של אמא?
- נתון: הצלחה בבחינה הפסיכומטרית מתבטאת בכך שתגובתה של אמא היא 6.5 ומעלה. מהו אחוז הנכשלים בבחינה?

ניתן לראות כי חלק זה של פרק החשיבה הכמותית בא לבחון את יכולתו של הנבחן להעזר בעזר חזותי לשם הסקת מסקנות והתמודדות עם בעיות. טבלה זו הינה בסיסית למדי במונחי פסיכומטרי, וניתן לצפות לתרשימים מורכבים בהרבה ממנה יופיעו בבחינה עצמה. אף על פי כן, הדרכה נאותה של מורה פרטי פסיכומטרי מנוסה תספק לנבחן את כל הכלים הדרושים על מנת להתמודד בהצלחה ובמהירות עם שאלות ההסקה מתרשים שבפרק החשיבה הכמותית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה