יום רביעי, 17 ביוני 2009

ומה עושים...? (קטעי הבנת הנקרא פסיכומטרי חלק IV)

כפי שאמרנו בפוסט הקודם, כותב קטעי הבנת הנקרא של פסיכומטרי איננו מקצוען בתחומים עליהם הוא כותב. עובדה זאת בנוסף לעובדה שעליו לכתוב קטע קצר אשר נכתב בכללים מאוד נוקשים (35-40 שורות בהן פסקאות הקדמה וסיכום) יוצרים מצב בו קטעי הבנת הנקרא של פסיכומטרי רק נראים מסובכים אך למעשה קיימים בכל קטע שכזה רק רעיונות ספורים אותם יש להבין. על מנת להקשות על התלמיד להבין את העקרונות הללו, ישתמש הבוחן בשפה גבוהה ויסביר רעיונות פשוטים בסיבוך רב.

מספר המלצות אם כן עבור תלמיד המעוניין להתחזק בקטעי הבנת נקרא של פסיכומטרי –


תרגול תרגול תרגול!
מרבית תלמידי פסיכומטרי לא נתקלו בהרבה קטעי קריאה אקדמאיים. מדובר בסוג כתיבה אשר לוקח זמן להתרגל אליו ולהבין את מטרתו ופשרו. אכן, כתיבה אקדמאית היא יבשושית ומשעממת לפעמים, אבל כתיבה זו נובעת מצורך להעביר ידע אובייקטיבי באופן מדויק ככל שאפשר – תיאורים ספרותיים או קטעים מרגשים, מהנים ככל שיהיו, אין מקומם במאמר אשר מנסה ללמד את הקורא עובדות חדשות. בקרו בספריה ובאינטרנט והתחילו בקריאת מאמרים אקמאיים כדי להתרגל לשפה ואופי הכתיבה. אצלנו בקורס הכנה לפסיכומטרי המדריכים נוהגים דרך קבע לספק לתלמידים מאמרים שכאלו או הפניות אליהם, משום שאנו מודעים לחשיבות התרגול ומנסים להדריך את תלמידנו לתרגל כמו שצריך.
הנה כמה קישורים שאולי יעזרו לכם למצוא קטעים לתרגול.

למדו היטב אוצר מילים וביטויים!
תרגול אוצר מילים וביטויים לפסיכומטרי מסייע לענות לא רק על השאלות הספציפיות בנושא זה בתחילת כל פרק מילולי, אלא על כל הפרק המילולי, כולל קטעי הבנת נקרא של פסיכומטרי. פעמים רבות יבסס כותב הבחינה את הבנת רעיון או פסקה בהבנת ביטוי מפתח אחד. אין גבול לחשיבות לימוד אוצר המילים וביטויים לפסיכומטרי.
זה המקום לציין שבפוסט הבא אשר יתפרסם בעוד מספר ימים נסקור טכניקות לשינון מילים וביטויים.
(לתרגול ביטויים ואוצר מילים לפסיכומטרי לחצו כאן)

זכרו – הקטע לא באמת מסובך! הכותב לא באמת מומחה, ובקטע אין יותר ממספר רעיונות. בלי פאניקה... אם אפשר – נסו אפילו להנות מהקטע, זה יעזור לכם להתמודד איתו (אמרו לעצמכם הרבה פעמים בראש "אני אוהב קטעי הבנת נקרא של פסיכומטרי... אני אוהב קטעי הבנת נקרא של פסיכומטרי..." לפעמים זה פועל).

הצעה נוספת, להרפתקנים שבניכם – נסו לכתוב קטע הבנת נקרא בעצמכם. מצאו לכם נושא מעניין (בעצם, עדיף נושא לא מעניין), מצאו עליו חומר מאתר או שניים באינטרנט, ונסו לכתוב עליו 40 שורות. הניסיון יקנה לכם הבנה גדולה יותר על חלק זה של הבחינה מזווית קצת שונה מזו שאתם רגילים לה בדרך כלל, ויאפשר לכם להתמודד עם קטעי הבנת הנקרא של הפסיכומטרי באופן מוצלח יותר. כמובן שקטעים פרי עט הגולשים יתפרסמו בבלוג זה בשמחה...

זהו להפעם. וכאמור, בפוסט הבא אשר יתפרסם בעוד מספר ימים נסקור טכניקות לשינון מילים וביטויים. שווה לבדוק – יש אלטרנטיבה לכרטיסיות המוזרות האלה שמשום מה מתעקשים לחלק לכם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה