יום חמישי, 23 בפברואר 2012

מדוע אנו צריכים קורס פסיכומטרי?

מה עושים עם המבחן הפסיכומטרי בשביל מה באמת אני צריכה אותו ?!? אחרי שביררתי עם כמה מכללות הגעתי למסקנה שאולי כדאי שיהיה ציון וכמובן עדיף כמה שיותר גבוה...ליתר ביטחון. חבל לסגור לעצמך דלתות בכל זאת אין לדעת  מה יילד יום אם אני אצטרך את המבחן כקריטריון קבלה או לא אולי עדיף להקדים את המאוחר וכן לעשות את הבחינה המדובר.

הבעיה היא שהמחיר של קורס פסיכומטרי כבר יצא מפרופורצית... באופן אבסורדי קורס עולה כמעט כמו שנת לימוד מלאה באוניברסיטה... בנוסף, כל הלחץ והפחד שזורעים בך נציגי הטלמרקטינג של מכוני הפסיכומטרי לא מוסיף על החוויה השלילית מכל המאורע הזה. אחרי שנמאס לי לשמוע את הביטוי "תרשמי עכשיו כי זה המקום האחרון בקורס" (לא זה בכלל לא מלחיץ)ומצד שני אף אחד ממכוני ההכנה לבחינה שדברתי איתם לא מתחייב על מקסימום תלמידים בכיתה הבנתי ש"קצת" עובדים עלי.

החלטתי לחפור קצת יותר עמוק ולחפש מסלול לימוד פחות שחוק. אחרי חיפושים בגוגל וקצת עזרה מחברים הגעתי לבית ספר שעושה שיעורים פרטיים או שיעורים בכיתות של עד 10 תלמידי בהתחייבות!!! סוף סוף מישהו מוכן להתחייב! הלכתי לבקר במרכז הלימוד, בכל זאת צרכנות נבונה, ונדהמתי מהאווירה השונה שהייתה שם. כולם רגועים מחייכים ושמחים! ממש לא ההיסטרייה שהורגלתי אליה. ישבתי עם מורה פרטי לפסיכומטרי בשיחת ייעוץ והתרשמתי מאוד מהמקצועיות ומשיטת הלימוד.

לבסוף החלטתי להירשם. שיחת הייעוץ הותירה בי רושם חיובי ותחושה פנימית מאד טובה והרגשתי  שהגעתי למקום הנכון ,בזמן שלחברות שלי צמחו שיערות לבנות אני למדתי ברגוע...בלי לצאת מפרופורציות – זה כולה מבחן שאפשר לעשות שוב! בזמן שהן הגיעו למבחן עם עיגולים שחורים מסביב לעיניים, אני הגעתי רעננה ובטוחה בעצמי. מהפסיכומטרי יצאתי בהרגשה ממש טובה! לא ציפיתי לזה... קיבלתי ציון פסיכומטרי גבוה שפתח לי המון אופציות באוניברסיטאות. בסוף נרשמתי למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. הבנתי שכל הלחץ וההסטרייה סביב הפסיכומטרי פשוט מיותר. ואולי לכן גם הצלחתי והרגשתי צורך לשתף אתכם הקוראים בחוויה המדהימה והכל כך שונה שעברתי  וליידע אתכם שאפשר גם אחרת... בהצלחה!!!

2 תגובות:

  1. אני לא יודע אם צריך בחינה פסיכומטרית הרי יש לא מעט מדדים שיכולים לבדוק אם תלמיד מתאים או לא מתאים ללימודים אקדמיים, מה שבטוח זה שאם אתם בוחרים ללכת ל קורס פסיכומטרי , רצוי לקרוא מה בוגרים אומרים כדי לדעת איפה ואצל מי ללמוד

    השבמחק
  2. אחרי שהפכו את הפסיכומטרי לקשה יותר ואף העלו את הרף, זה נראה שפסיכומטרי בכלל הפך לשומר הסף של האקדמיה מסטודנטים עצלנים.

    השבמחק