יום ראשון, 19 בפברואר 2012

פסיכומטרי

מבחן פסיכומטרי הוא מבחן אמריקאי המוגבל בזמן. הוא מורכב משלושה תחומים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. הבחינה בנויה משמונה פרקים כאשר הציון מחושב לפי שישה פרקים בלבד – שניים מכל תחום. הנבחן במבחן הפסיכומטרי, לא יכול לדעת בזמן הבחינה מהו פרק "אמת" אשר משוקלל בציון הפסיכומטרי ומהו פרק "פיילוט" אשר לא משוקלל לתוך ציון הפסיכומטרי וניתן רק לצרכים סטטיסטיים. לכן, יש לפתור את כל הפרקים במבחן כאילו הם ישוקללו לתוך הציון. השאלות בפרקים מסודרות בסדר קושי עולה. כלומר, השאלות הראשונות בכל פרק במבחן  נחשבות לקלות וככל שמתקדמים השאלות נחשבות לקשות יותר.

למה "נחשבות"? בגלל שרמת הקושי נבדקת בצורה סטטיסטית. כלומר, שאלה פסיכומטרית קלה היא שלה שרוב הנבחנים ענו עליה נכון ושאלה פסיכומטרית קשה היא שאלה שרוב הנבחנים טעו בה. יכול להיות מצב שבו שאלה שסטטיסטית קלה לרוב תהיה קשה לנבחן הספציפי ושאלה שקשה לרוב תהיה קלה לנבחן הספציפי. במרכיב הזה טמונה החשיבות של בניית אסטרגיית בחינה אישית והחשיבות של הכרת מבנה המבחן לעומק. דוגמה – אם אתם מאוד לחוצים, אתם יודעים שהשאלה הראשונה אמורה להיות קלה והנה מגיע יום הפסיכומטרי. אתם במבחן, מסתכלים על השאלה הראשונה ואין לכם מושג אפור איך לפתור אותה. אז קודם כל אתם נלחצים עוד יותר ואז עוד יותר כי נזכרתם שהשאלה הראשונה אמורה להיות קלה.

אם הייתם מקדישים זמן להכרת המבחן הייתם מבינים שזה בסדר לא להצליח לפתור את השאלה הראשונה כי הי לא קלה לכולם. אסטרטגייה יעילה היא לחפש שאלה בנושא שאתם חזקים בו, להתחיל משם ולבנות ביטחון ואז להמשיך את הפרק. לסיכום – אל תזלזלו במסביב! לדעת את החומר זה מאוד חשוב. אבל ללא הכרת המבחן לא תוכלו להביא לידי ביטוי את מלוא הידע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה