יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

המבחן הפסיכומטרי

החומר במבחן פסיכומטרי מחולק לשלושה תחומים שעליהם נבחנים : עברית, מילולי ואנגלית.


המבחן פסיכומטרי בנוי משמונה פרקים כאשר בכל פרק בין 25 ל 30 שאלות והזמן המוקצב לכל פרק הוא תמיד 25 דקות.ולא אין הכוונה להלחיץ את הנבחנים העתידיים

מתוך שמונה הפרקים רק שישה פרקים מוגדרים פרקי אמת, שני הפרקים האחרים נקראים פרקי פיילוט אשר לא משוקללים לתוך הצין הסופי.

יוצא מכך שכל תחום יופיע לפחות בשני פרקים, אין דרך לדעת אילו תחומים יופיע יותר מפעמיים. בנוסף אין דרך לדעת מהם פרקי הפיילוט במבחן.

כמובן שניתן להסיק שהתחום שהופיע רק בשני פרקים הוא תחום בו לא ניתן כלל פרק פיילוט כלומר, שני הפרקים שהופיעו היו פרקי אמת.

על אף שיש שלושה תחומים שונים במבחן פסיכומטרי ניתן למצוא מחנה משותף בין כולם – כל השאלות במבחן הפסיכומטרי, ללא תלות בסוג הפרק (מילולי,כמותי או אנגלית) דורשות חשיבה אנליטית, יכולות היסקיות ופיתוח אינטואיציה.

בנוסף לאופי השאלות מחנה משותף נוסף ניתן למצוא בסידור השאלות הפנימי בכל פרק. כלומר, לא משנה באיזה פרק מדובר השאלות תמיד ידורגו לפי רמת קושי כאשר שאלה מספר אחד היא הקלה ביותר והשאלה האחרונה היא הקשה והמורכבת ביותר.

דירוג הקושי נקבע על פי בדיקות סטטיסטיות שעושה המרכז הארצי בפרקי הפיילוט. על כן דירוג הקושי, על אף ששואף להיות אוניבאסאלי, כמובן שאינו כזה. הוא מותאם ליכולותיו של הנבחן הממוצע. ההשלכה היא שיכול להיות שלנבחן מסויים השאלה הראשונה תהיה דווקא קשה יותר מהשאלה הבאה אחריה.

ניתן ללמוד שההצלחה במבחן פסיכומטרי היא שילוב של כמה אלמנטים:

1. הכרת את בסיס החומר הפסיכומטרי בצורה מעמיקה ויסודית, בלי טריקים.

2. פיתוח חשיבה אנליטית ויכולת היסקיות.

3. הכרת נקודות החוזק והתורפה שלך.

4. הכרת מבנה הבחינה ותכנון אסטרטגיה.

5. הכי חשוב – לזרוק את כל הרגלי הלימוד הישנים מהתיכון ולהפתח לטכניקות למידה אחרות.

כיוון שלהבדיל מהבחינות בתיכון זאת בחינה שונה שאופן ההתמודדות איתה הוא שונה מהבחינות בתיכון ,משתמשים בטכניקות שונות כיוון שהמבחן בנוי בצורה שונה.

בהצלחה במבחן הפסיכומטרי!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה